Sunday 19 October 2014

KAWAN VS SAHABAT

                                     


Sambil aku syok makan pisang ni, aku teringat kat sahabat lama.(Sama jantina ekkk...) Alhamdulillah kami masih boleh berbual dan melawak walaupun dah dua tahun tak jumpa..Ni lah sahabat yang sebenar-benar sahabat. Waktu kami di perantauan kami saling membantu bukan dari material saja, bahkan tenaga dan buah fikiran..


Kawan aku pulak?? Memang la ramai...kawan gelak..kawan bergumbira.. kawan nak bergossip..kawan yang suka hilang pastu muncul balik, kawan yang konon-konon simpati tapi sebenarnya tepuk tangan kat belakang aku pun ada...(hampehhh, hak tuihh..)

Ada pulak kawan yang taknak jadi sahabat..ni spesis yang nak kau tadah telinga asik dengar problem dia, dia dan dia jer..asal jumpa, bukak mulut cite masalah dalam kain la,dalam kelambu la..(tak ke kau rasa kau dah jadi pakar sakit jiwa?)asik dengar cite berulang-ulang..

Bagi aku sahabat yang sebenar adalah yang boleh bertolak ansur.. faham bila waktu sahabatnya lapang, sedih atau gembira. Bukan hanya bertolak dan bukan pula asyik beransur.. 

Hmmmm..

#Aku,nurrunsenyumje

No comments:

Post a Comment